24 Haziran 2015 Çarşamba

Yürüyen Ölüler (Walking Dead) - Jay Bonansinga, Robert Kirkman

Şunu söyleyerek başlamalıyım ki dizisiyle paralel bir hikayeye sahip olduğunu düşünerek başladım bu kitabı okumaya. Gözlerim Rick’in, Carl’ın, Daryl’ın, Michonne’un isimlerini aradı. Fakat durum beklediğim gibi çıkmadı. Kitabın diziyle daha doğrusu dizideki karakterlerle hiç alakası olmaması gibi bir sürprizle karşılaştım. Bu durum ilk başta hayal kırıklığı hissi yarattıysa da sonra böylesinin daha iyi olduğuna karar verdim. Sonuçta zaten bildiğim bir hikayeyi okumaktansa yepyeni insanların, yepyeni olayların yer aldığı bir hikayeyi okumak daha heyecanlı, daha keyifli olacaktı.

Karakterler dışındaki kurgu diziyle paralel. Zaten önemli olan da bu. Bütün dünya zombileşmiş durumda ve kurtulan az sayıda insan var. Tıpkı dizide olduğu gibi ilk zombileşme dalgasından kurtulan üç-dört kişilik bir ekibin sığınabilecekleri korunaklı yerler arayarak kasabadan kasabaya, şehirden şehre, yeri geldiğinde tarlada, ormanda ilerlemelerini ve başka insanlar bulmaya ya da bazen başka insanlardan kaçmaya çalışmalarını okuyarak başlıyoruz kitaba. Bazen yakıtı olan bir araç buluyorlar bazen yaya kalıyorlar. Bu ekibin lideri güçlü, kararlı ve sert bir karaktere sahip olan yarı serseri Philip Blake. Beraberinde on yaşlarındaki kızı Penny, oldukça pısırık ve çekingen biri olan abisi Brian ve arkadaşları Bobby Marsh ile Nick Parsons var. Waynesboro isimli bir kasabadan yola çıkıyorlar ve ilk hedef olarak Atlanta’ya ulaşmaya çalışıyorlar.

Aslında bütün olay bu kadar. Daha doğrusu okumadan önce kitap hakkında hiçbir bilgi edinmediğim için ben öyle sandım. Ancak kitabın orijinal ismine bakmış olsaydım her şey daha farklı olurdu. Bu durum nedeniyle kitabın sonlarına doğru yeni bir sürprizle karşılaştım. Benim gibi kitap hakkında pek bir şey bilmeden Türkçesini okuyacak olanlar bu yazıyı okumayı burada bırakırlarsa benim yaşadığım sürprizi yaşayabilirler.

Kitabın orijinal ismi: Walking Dead - Rise of the Governor. Diziyi seyredenler Governor’un kim olduğunu biliyorlar. Vali! Dizinin ilerleyen bölümlerinde hikayeye dahil olan oldukça önemli bir karakter. Meğerse ilk kitap onun hikayesini anlatıyormuş. Tabi dizide sürekli Vali olarak geçtiği için ismini bilmiyordum. Kitabın sonlarına doğru Vali’yi çağrıştıran gelişmeler ortaya çıkınca uyandım duruma. Bu da epey keyifli bir sürpriz oldu işte.


Kitapta polisiyelerde olduğu gibi zekice oluşturulmuş bir kurgu yok. Akış düz bir çizgi üzerinde gidiyor. İlerliyorsun, ilerlemeni durduracak bir durumla karşılaşıyorsun, heyecanlı bir şeyler oluyor bitiyor, yeni bir durumla karşılaşıncaya kadar tekrar ilerliyorsun. Macera, korku-gerilim tarzından hoşlananlar çerez niyetine okuyabilirler. Birçok yerde çeviri ve yazım hataları var gerçi ama yine de dizisi gibi sürükleyici, eğlendirici, keyifli vakit geçirten bir kitap.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder